NFC a marketing

Jak konkrétně může NFC marketingová kampaň vypadat?

NFC lze použít například k podpoře „plakátové“ reklamy umístěné na zastávkách městské hromadné dopravy. Na plakát se umístí malý tištěný spoj, takzvaný NFC tag, jehož umístění je vhodné označit, aby kolemjdoucí věděli, že zde mohou získat obsah s přidanou hodnotou. Po přiložení mobilního telefonu vybaveného NFC technologií do blízkosti tagu bude do telefonu odesláno vaše reklamní sdělení. Může se jednat o kontaktní údaje, odkaz na webové stránky, nebo třeba trajler k novému filmu. Alternativně může být vyvoláno nastavené chování telefonu, jako například „lajkování“ na facebooku, přihlášení do newsletteru, spárování přes Bluetooth.

NFC štítek pro umístění na sklo provozovnyNFC štítek pro umístění na sklo provozovny. Publikováno s dovolením NFC obchodu www.NFCmix.com

NFC štítek pro umístění na sklo provozovny.
Publikováno s dovolením obchodu NFCmix.com

Proč zvolit NFC?

Výhodou použití NFC technologie je energetická nezávislost NFC tagu (tag nepotřebuje napájení), takže je potřeba pouze do tagu nahrát obsah pro odesílání, umístit ho na příslušné místo a poté se již o něj nemusíte starat.  Další výhodou jsou poměrně nízké náklady v porovnání s dalšími druhy mobilního marketingu a možnost více funkcí.

Už to někdo použil?

Pilotním použitím NFC pro marketingové účely byla reklamní kampaň filmu X-Men First Class, která proběhla v Londýně na konci května 2011. Na plakátech lákajících na tento film byly umístěny NFC tagy, které příjemce odkazovaly na stránku s trajlerem na tento film, nebo na fan page na facebooku.

Od té doby se NFC marketingem začaly zabývat firmy po celém světě a vzniklo nespočet NFC marketingových kampaní. V USA má vedoucí pozici firma Blue Bit, ve Velké Británii firma Proxama, v Austrálii Tapit a z českých firem stojí za zmínku InfoDoMobilu.cz

Napsat komentář