Formy obsahu využívané v NFC marketingu

V následujícím textu se Vás pokusím seznámit s nejobvyklejšími typy obsahu používanými v  NFC marketingu, vzhledem k velkým možnostem technologie NFC jsou však hranicí takřka pouze fantasie a kreativita. Začnu od jednodušších variant použití a budu pokračovat k těm více sofistikovaným.

Odkaz

Jednou ze základních funkcí je nasměrování uživatele na určitou webovou adresu. V tomto případě je potřeba aby dané zařízení mělo přístup k internetu. Elegantně se dá situace vyřešit pomocí Wifi sítě v dosahu, na kterou se klient připojí a využije internetové připojení touto cestou. Další variantou je možnost uložení webové adresy do záložek. Pro uložení této informace stačí pasivní NFC tag.

Vizitka

Pomocí NFC je možné odeslat vizitku, které se přímo uloží do adresáře přístroje. I pro tuto možnost postačuje pasivní NFC tag.

Položka kalendáře

Stejně, jako vizitka bude možné pomocí NFC odeslat také položku události, která se uloží přímo od kalendáře přijímajícího zařízení. Tuto funkci nepodporují všechny operační systémy, zatím ji lze označit jako testovací. Ideálním umístěním se jeví však například plakát propagující koncert, či jinou kulturní událost. I pro toto využití plně postačuje pasivní NFC tag.

Obrázek

Nejjednodušším typem obsahu je obrázek obvykle sloužící jako kupón na slevu, či upoutávka na zajímavou nabídku. Pro načtení adresy obrázku stačí pasivní NFC tag umístěný například na plakátu, nebo výloze obchodu a pro stažení obrázku ze serveru internetové připojení na zařízení zákazníka.

Video

Pomocí NFC lze odesílat také odkazy na videa, vzhledem k výborné implementaci aplikace Youtube do operačních systémů se otevírá zákazníkovi video přímo v této aplikaci. Také zde poslouží pasivní NFC tag.

Melodie, hudební soubor

Další možností je odkazovat na hudební soubor, například úvodní písničku k novému albu, nebo melodii použitou v reklamě poskytovatele. Pasivní NFC tag i v tomto případě postačuje k načtení adresy uložené písničky na internetu. Pro stažení písničky se poté použije internetové připojení.

Aplikace

Pomocí NFC je také možné odesílat odkaz na mobilní aplikaci sloužící k jakémukoli účelu. Například na operačním systému Android se takovýto odkaz otevírá přímo v Play obchodě. Toto je polední z možností použití pasivního NFC tagu, kterou uvedu.

Komunikace s objednávkovým terminálem atd.

Pomocí NFC je také možné komunikovat s aktivním zařízením sloužícím například pro rezervaci vstupenek do kina. Mobilní telefon se přiloží k aktivnímu zařízení, na display telefonu se zobrazí rezervační aplikace, se kterou může uživatel pracovat. Je možné například rezervaci vstupenky nahrát do telefonu a po příchodu k pokladně kina pouze přiložit mobilní telefon k dalšímu NFC terminálu. Používá se peer-to-peer komunikace.

Komunikace s tzv. kioskem

Jako nejsofistikovanější možnost využití se jeví komunikace s aktivním zařízením poskytujícím více možností využití, poskytuje naráz více druhů obsahu a zároveň funguje například jako rezervační terminál. Terminál může poskytovat najedou například různé druhy slevových kupónů, vizitku na každého člena vedení společnosti a zároveň přes něj může být možné si sjednat schůzku s obchodním zástupcem. Výběr může probíhat buď na display telefonu, nebo obrazovce terminálu, pokud je jí vybaven.

Napsat komentář